Robbie w reklamie Nikona

News

Robbie Williams, gwiazda brytyjskiej muzyki pop, został gwiazdą również najnowszej kampanii reklamowej Nikona „I Am Nikon”. Kampania, zrealizowana przez niemiecką agencję Jung von Matt/Spree, będzie prowadzona w Europie, a także w RPA. Ma obejmować nie tylko telewizyjne i internetowe spoty, ale również nośniki outdoor, plakaty, billboardy oraz reklamy prasowe. Kampania będzie prowadzona m.in. poprzez specjalnie utworzoną w tym celu witrynę www.iamnikon.com oraz na serwisach społecznościowych.

Pełna informacja prasowa:
Amsterdam, Holandia, 8 marca 2010 r. – Firma Nikon Europe ogłosiła dziś rozpoczęcie nowej kampanii reklamowej, którą wspiera Robbie Williams. Start kampanii „JESTEM NIKON”, w której zobaczymy najnowszą linię aparatów Nikon COOLPIX, zaplanowano na dziś we Francji. Celem reklam emitowanych w telewizji jest przybliżenie profesjonalizmu i innowacyjności produktów firmy Nikon większej grupie odbiorców, mających ambicje w dziedzinie fotografii.

W filmie reklamowym zobaczymy odniesienia do symboli popkultury i historycznych wydarzeń, na przykład w scenie przedstawiającej autentyczne pierwsze kroki dziecka na podobieństwo pierwszego w historii spaceru po Księżycu. Oba te kroki są równie ważne i warte zachowania w pamięci. W innej części kampanii Robbie Williams w czasie koncertu obraca kamerę w stronę publiczności przy akompaniamencie słów „I AM Alive” („JESTEM, żyję”).

Kampanię oparto na znanym haśle firmy Nikon „At the heart of the image” („W sercu obrazu”) poprzez sprawdzenie u źródła, co hasło to znaczy dla klientów. Pytano: „Kim jesteś z Nikonem?” Efekt to seria scen z życia, w których na to pytanie odpowiadają ludzie z całej Europy. Zdjęcia do kampanii zostały nakręcone w Republice Południowej Afryki, Egipcie, Hiszpanii i Niemczech.

Wśród innych scen wyeksponowanych w kampanii znalazły się: film „I AM Snow White” („JESTEM Królewną śnieżką”) o ostatnich przygotowaniach prawdziwej hiszpańskiej panny młodej do ślubu, „I AM Here” („JESTEM tutaj”) o zwiedzaniu na wakacjach egipskich piramid oraz „I AM Part of the World” („JESTEM częścią świata”) o komunikacji ludzi z całego świata przy użyciu Internetu i ich aparatów Nikon.

ścieżkę dźwiękową do kampanii w postaci piosenki „Welcome Home” skomponował artysta z USA Benjamin Cooper.

Birgitta Olson, dyrektor generalny działu marketingu i komunikacji, skomentowała kampanię następująco: „W naszym odczuciu kampania dociera do sedna tego, co znaczy być fotografem Nikona. Wykorzystując wizerunek autentycznych osób w prawdziwych sytuacjach – bez względu na ich doświadczenie z fotografią, narodowość, sytuację czy miejsce na Ziemi – chcemy przypomnieć odbiorcy, że to on jest w sercu obrazu.”

Olson stwierdziła także: „Mamy nadzieję, że kampania »JESTEM« zainspiruje naszych klientów i umożliwi dotarcie z dziedzictwem marki Nikon do większej grupy odbiorców, bez względu na doświadczenie z fotografowaniem”.

Kampania obecna będzie w całej Europie w telewizji, kinach, mediach drukowanych oraz cyfrowych. Więcej informacji uzyskać można w serwisie www.iamnikon.com.
(za: wyobrazsobie.pl)